zondag 17 oktober 2010

The Launch

In november 2009 kreeg ik van de ABN te horen dat ze mijn business plan gingen financieren. Na jaren investeren, weinig verdienen, stress om geld, het vreselijke kip-ei verhaal, want zonder geld geen product en zonder product geen geld......lukte het. Kun je het voorstellen? Tijdens de kredietcrisis gaat de bank jouw plan financieren. Het was unbelievable en de mooiste dag van mijn leven. De olie voor de motor was er! Het lukte uiteindelijk omdat ik in aanmerking kwam voor een innovatief borgstellingskrediet van de overheid. Hierbij staat de overheid garant voor de deel van de lening bij de bank, omdat mijn sjablonen innovatief zijn. Mijn ouders staan voor het andere deel garant. So sweet. Als je me vraagt wat moeilijker was, de bank overtuigen of mijn ouders dat schaamhaarsjablonen de toekomst zijn, dan is het antwoord toch mijn ouders. Dat duurde namelijk 3 jaar, de bank 1,5 jaar. :)

Eindelijk kon ik echt starten! Het productontwikkelingsbureau was bezig het product productie klaar te maken, ik liet het logo restylen zodat Ladyshape een eigen unieke lettertype kreeg en we deze mooi op het product konden plaatsen. Begin maart kon ik een GO geven voor het ontwikkelen van de verpakking en het laten maken van de matrijzen in China. Matrijzen zijn blokken staal, een soort mallen, waarin ze kunststof spuiten en waarin de producten hun vorm krijgen. (spuitgietproces) Moet altijd lachen als ik bedenk dat ik nu eigenaar ben van een aantal blokken staal in China.

In de tussentijd werkte ik aan de verpakking en ging ik op zoek naar een reclamebureau. Dat is best lastig door het enorme aanbod, zeker in Amsterdam. Ik studeerde communicatie, dus ik wist er wel wat van. Ik wist dat TBWA een van 's werelds grootste en meest bekroonde reclamebureaus is. In Nederland hét meest bekroonde reclamebureau. O.a. bekend van de Walkin fridge van Heineken. Ik wist ook dat Steve Jobs met TBWA werkt en ik weet hoe succesvol Steve Jobs is. Niet dat dat alleen van TBWA afhangt, maar ..........TBWA zat al een behoorlijke tijd in mijn hoofd. Ik wilde hun! Ik wist, Ladyshape klopt als een bus en dacht, ik probeer het gewoon, maar dacht als ik ga bellen dan gaat het niet lukken. Dus maandag belde ik wie ik moest hebben, een van de managing partners. Dinsdag fohnde ik mijn haar, trok ik mooie kleren aan en daar ging ik op high heels. Goedemorgen zei ik bij de receptie. Ik kom voor.... Ze hadden geen idee wie ik of Ladyshape was, maar ik had geluk. Degene was er en had tijd. Hij schrok wel, want dacht dat hij een belangrijke afspraak had gemist, maar ik mocht naar boven komen en mocht me inschrijven onder Google en KPN. Een uur later liep ik naar buiten en twee dagen later werd ik opgebeld dat ze een samenwerking met me wilden aan gaan. Opnieuw een van mooiste dagen van mijn leven.

Vanwege de hoge publiciteitsfactor die het product heeft, besloten we te starten met een PR campagne. We vulden perpakketten met het persbericht, foto's, een persoonlijke noot en de producten en deze ging ik gestaag langsbrengen bij alle media. Twee maanden voor de introductie bij de maandbladen, een maand later bij de weekbladen en twee dagen voor de lancering bij online media, vrouwelijke bloggers en de kranten. Dagblad dePers belde me dezelfde middag terug. Ik zat in de auto toen ze belden, moest mijn auto driedubbel en dwars op de overtoom parkeren want het interview kon niet wachten. Ik tetterde er lekker op los want was in een goede bui omdat de gesprekken met de kranten zo goed waren gegaan en verwachtte er verder niet zoveel van.

Dinsdagochtend de dag voor de lancering schrok ik wakker. Mijn vriend zat rechtovereind in bed en meldde dat Giel Beelen twitterde of ik hem wilde bellen. Nog geen seconde later zat ik ook rechtovereind in bed. Dagblad dePers had een groot artikel geplaatst. Mijn inbox zat vol met felicitaties, bestellingen en uitnodigingen voor interviews bij radio 3fm, 538, Decibel, radio 5, Omroep Brabant en RTL Boulevard. Fantastisch, maar ik was zo moe. Het was de dag voor de lancering, een dag waarop nog een hoop moest gebeuren, maar ik kón niet meer. De weken hieraan vooraf had ik aan een stuk door gewerkt en slapen lukte niet al te goed. Tot 's nachts werkte ik door. Zenuwachtig ging ik naar bed, want 's nachts zouden we life gaan, maar de site was nog niet helemaal af en de volgende dag had ik vier interviews waarvan de eerste om 7.15 uur. Een tijdstip dat ik meestal niet mee krijg. Om 4 uur schrok ik wakker. Ik keek op mijn telefoon en las een sms van mijn moeder: we zijn in het ziekenhuis want je nichtje wordt geboren. Toen kon ik helemaal niet meer slapen. Ik was zo blij! Ik werd voor het eerst tante. De rest hebben vele van jullie kunnen volgen. Redelijk naar de kl*te deed ik de interviews want ik was ook nog helemaal vergeten eten in huis te halen. "Gelukkig" besloot RTL Boulevard het aan de desk te bespreken ipv mij te interviewen, waardoor ik terug in bed kon kruipen. Alleen slapen lukte niet. S avonds kwamen mijn ouders en zijn we met het gezin gaan uit eten op de écht allermooiste dag van mijn leven: 15 september 2010. De geboorte van Ladyshape en Jolie Milou Ladyshape Steures.


Graag wil ik mijn special thanks geven aan de volgende mensen, want zonder hun geloof, tijd, advies en inzet was het niet gelukt:

- Mijn ouders en vriend
- Alle testdames
- de NOVU
- Guus Welling
- Merijn en Oscar
- Rogier Berkvens
- Joris Wijnen
- Jan Noordeloos
- Marlies van Dullemen
- Kristel Thomaes
- Thomas van Daal
- Raymond van Splunder
- Mark Ketelaars
- Evelyn Hille en haar team
- Gert Jan Timmer
- Corien Niezing
- Nina Buehrs
- Pauline van Buringen
- Vincent Hunneman en Deborah Hoeks
- Alex Hogeweg
- Eric Tierie
- Marijn de Wijs
- Rik Keessen
- Jorrit Achterkamp en Dennis Freie
- Joost Mullaert
- Joris de Bruin
- Maarten Draayer
- Serge de Warrimont
- Liesbeth Knubben
- Charles van Gogh
- Pascale Lieben
- Claire Seghers
- Charlotte Willems
- Lotte Mastwijk
- Ellen van der Linde
- Japie Spieker
- Robert Jan Grul
- En iedereen die ik nu nog even ben vergeten.

Veel groetjes Daphne

10 opmerkingen:

  1. Leuk verhaal Daph. Je hebt het dubbel en dwars verdient. Op naar succes!

    xx Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nogmaals heel erg gefeliciteerd meis! Je hebt het inderdaad dubbel en dwars verdiend. Zo mooi om je geinvesteerde moeite beloond te zien. Geniet van dit nieuwe hoofdstuk in je leven!

    liefs,
    Nelleke
    xx

    ps. ik weet even niet hoe het werkt met 'profiel kiezen' dus ik gok even op anoniem. :s

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Iedereen die ik nu nog even ben vergeten.18 oktober 2010 om 12:50

    Goed verhaal Daf. Klein schrijftalentje ook wel. Geluk en liefs vanuit Bali!
    Dkke kus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes daf.
    op naar de cash-flow.....!!
    Gr Didier

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van strompelen naar vliegen.....wens je een Wereldsucces Dapnhe. Mooi als je zo je ideeen blijft nastreven en dan uiteindelijk kan omzetten naar succes!
    Respect, respect en nog eens respect.
    Hoop dat je schatrijk wordt ;-)

    Dikke knuffel en een kus Bram EHV.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuk om te lezen!
    X een van de testdames

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Daphne, goed verhaal veel succes gewenst en geniet er van!

    Gr Lirette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hee meis, wat een fantastisch verhaal. You go lady! XXX

    BeantwoordenVerwijderen